Neumim spát

08 března

Podle internetu se moje obtížný usínání dá klasifikovat jako chronická nespavost. Přijde mi to smutný.

Co se usínání týče: 

V dospělym životě se mi střídaj tři období, jejich délka je kolísavá, můžou bejt dvoutýdenní až dvouměsíční. V období A se mi usíná dobře, bez problému. Večer si lehnu a tak do půl hodiny usnu (usnout během několika minut je v mym životě výjimka v jakymkoli období). V období B usnu celkem brzo, tak jako do hodiny, ale musim si k tomu usínání pustit nějakej seriál a hrozí, že mě potom probudí to ticho, když seriál skončí, a budu muset usínat znova. V období C  usínám až vysílená absolutním zoufalstvím tak po třech až pěti hodinách, seriály, čtení, ASMR videa, nic téměř nepomáhá. Období C je značně vysilující a čim jsem starší, tim ho prožívám častěji. Druhej den je mi pak příšerně, nemůžu se na nic soustředit, každá činnost je pro mě mentálně moc náročná a chce se mi jen sedět a koukat z okna.

Jít do postele je často docela stresující věc, protože vim, že budu muset udělat něco, co neumim: usnout.

Občas střídám nějaký dvě techniky na relaxaci mysli, který jsem se naučila snad už na základce, když jsme občas cvičili jógu; fakt si je už od dětství pamatuju a během celýho života využívám. Taky piju meduňkový čaje a snažim se trávit co nejvíc času před spaním v polotmě, aby si moje tělo uvědomilo, že přichází večer. Ale to všechno pomáhá jen tak do určitý míry. Takže moc ne.

Co ale hodně pomáhá, je probudit osobu spící vedle sebe, a to například strkáním prstů do nosu nebo saháním na obočí.

Pak se ta probdělá noc zvládá psychicky tak nějak líp.




Taky byste si mohly/i chtít přečíst

0 komentářů

Hodně jste četly/i

Mám instáč

Právě čtu

tohle

Tři truchliví tygři
tagged: currently-reading
La Muerte y Otras Sorpresas
tagged: currently-reading

goodreads.com