Olej, topinky a pálivý omáčky (vy víte, že to chcete!)

20 března

Před rokem a něco jsem tu strašně bitchovala, že už mě nebaví být věčně unavená, cítit se vyčerpaná a nechutná a přeplněná a že přesedlávám na veganství. Aspoň na chvíli. A jak to dopadlo? Dobře. Dneska jsem vegan tak z 90 %,  cítím se líp a zatím s tím nehodlám přestávat. Reakce okolí oscilují všude možně po škále „cože, a to se cítíš nasycená bez pořádnýho řízku?“ a „wow, to tě obdivuju, taky se o to snažím, ale zatím jsem nenašla tu sebekázeň“.

Tak dík, no. Já už jsem ze svého nitra vydolovala tolik sebekázně, že když se fakt hodně opiju, možná si teda tu pizzu se sýrem dám, ale maso NE. NEVA EVA. To už jsem přestala vnímat jako jídlo.

http://2.bp.blogspot.com/-YARhX2pcXLg/Udw8ft7V_GI/AAAAAAAABPg/7pl0ipPw6y0/s1600/robinFood2.gif

Což je zvláštní, protože můj hlavní cíl bylo eliminovat mlíko, o maso by zase tolik nešlo.

Přesto na mé tváři reakce typu „týjo, taky bych chtěla jíst tak zdravě jako ty“ vyvolávají lehký úšklebek. Jasně, co jsem chtěla, to jsem vyřadila, ale ke zdravý stravě mám ještě dlouhou cestu! 

Tak například. 

Stačí představa prskající, rozehřáté pánve plné oleje, a hned se mi sbíhají sliny… Je mi úplně jedno, jestli mi na tý pánvi obalíte květák, tofu karboš nebo mi uděláte jen obyč topinku. Pokud to bude křupat a bude z toho kapat olej, sežeru to. Během minuty. 

A když se nebude dívat nikdo, u koho by mi zvlášť záleželo, co si o mně myslí, ještě si tu topinku namažu chilli omáčkou nebo žampionovou pomazánkou

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/f6/73/b1/f673b1302fc4b240d56c318e422e3dda.jpg

Já a chilli omáčka, to celkově velká love story. Jednou u mě přespávaly kamarádky a ráno mě viděly, jak si chilli omáčku mažu na tousťák. Málem se ze mě poblily. Ne z kocoviny. Ze mě. 

Tím se dostávám k pečivu. Nedávno jsem během jednoho dne sežrala asi tak šest rohlíků a večer se divila, proč moje břicho vypadá jako medicimbal.

Ale samozřejmě že na Instagram vyfotím jen rýži, těstoviny nebo brambory se zeleninou. Co bych asi tak mohla dát za hashtag k topince, že jo. Třeba #oil nebo #grease? Much trending, such hashtag.

Tenhle článek je reminder pro mé budoucí já: i když nejíš prasata, pořád jsi prase. Ovládej se, svině. Nějaké mastné guilty pleasures, o které byste se chtěli podělit?

http://mrwgifs.com/wp-content/uploads/2014/08/Robin-Scherbatsky-Is-Sad-There-Wont-Be-Any-Food-Today-On-How-I-Met-Your-Mother.gif

Taky byste si mohly/i chtít přečíst

1 komentářů

  1. Tak na čili omáčce nic špatného není (pokud teda neobsahuje kupu konzervantů, ale to už je jiná věc). A ten olej... zastávám zásadu, že pokud teda nejsi nemocná nebo závislá na glutamatem ochucených dobrotách z mekáče, tak tvoje tělo ví. Chutěmi ti dává najevo, co potřebuješ. Takže - možná ti chybí tuk. Samozřejmě kvalitní tuk, esenciální omega 3 a 6, které jsou ve zdravém jídle hodně důležité. Zkus uvařit bez tuku a pak až na talíři si přidat klidně celou lžíci panenského oleje (slunečnicový, konopný nebo nějaký speciál, já používám ostropestřecový na podporu jater) (až na talíři proto, že smažením by se jenom přepálily a všechno dobré by uteklo). Pak dej vědět, jestli to s tou chutí na smažené nějak pomohlo.

    OdpovědětVymazat

Hodně jste četly/i

Mám instáč

Právě čtu

tohle

Tři truchliví tygři
tagged: currently-reading
La Muerte y Otras Sorpresas
tagged: currently-reading

goodreads.com