Čtecí plány na léto, zážitky 2014 & spol.

04 července

Během zkouškového jsem se na pár týdnů odmlčela. Byl to masakr, musela jsem dokonce jednu zkoušku dělat nadvakrát (úplně slyším, jak si teď spousta z vás řekla: „Vendulo, neser mě!“).  Ale už to mám za sebou, v SISu jsem oficiálně zapsaná do 2. ročníku a abych měla všechny povinnosti z prváku doopravdy z krku, stačí mi napsat jednu jedinou esej. Ale to počká. Na září.


Co je u mě tak nového?

• Zažila jsem několik skvělých párty, z toho některé byly i dvanáctihodinové. Proč troškařit. Bylo mi výslovně řečeno, abych napsala článek o tom, jak s Dragomirami paříme, ale já nevím, co bych vlastně měla napsat. Moc si to totiž většinou nepamatuji. A to, co si pamatuji, se k publikaci nehodí. 
Začala jsem pracovat. Jakože doopravdy. Není to z domova, ani to není prodej salámů. Chodím do nóbl kanceláří na Pankráci, mám své křeslo a svůj počítač, učím se konečně trochu pracovat s Excelem, dávám razítka na smlouvy, vymýšlím dyzajny smluv a propagačních materiálů, dělám to, čemu se asi říká linkbuilding a byla mi zapůjčena kniha o marketingu. Stále si myslím, že mě nejspíš jen někdo trolí a natáčí na skrytou kameru, jinak si neumím vysvětlit, jak jsem se tam dostala.

• Dostala jsem dvojku z celosemestrální filozofie, na níž jsem byla třikrát. Trololo. 
• Přečetla jsem Život Konstantinův, Kristiánovu legendu, První svatováclavskou legendu... Cítím se kulturně obohacena. 
• Naučila jsem se o trochu lépe vařit. Pochopila jsem (zhruba) podstatu omáček. A chystám se shňácat svůj první knedlík.
• Stále se stravuji tak, jak jsem si předsevzala, a prospívá mi to jako blázen. Nikdy jsem neměla tolik energie.
• Jo a znovuobjevuji kouzlo Guns N' Roses.


Co se tak chystám číst?


Už na začátku roku jsem si dala takové malé předsevzetí, že si letos konečně přečtu nějaké klasiky, ke kterým jsem se dosud nedostala. Jako třeba Na západní frontě klid. Nebo Hamleta.

Krátce nato jsme ve škole dostali seznam četby ke státnicím z francouzské literatury a já si uvědomila, že se vlastně ve frankofonní literatuře vyznám zhruba stejně blbě jako v omáčkách. A v české literatuře to samé. Takže jsem si zhotovila nové seznamy, a sice: co by správná studentka bohemistiky a francouzštiny měla mít přečteno.

A tak jsem si z knihovny půjčila například následující:
• Za obor Český jazyk a literatura: Babička, Vesnický román, Spalovač mrtvol, sbírka povídek od Jaroslava Havlíčka, Markéta Lazarová.
• Za obor Francouzština pro mezikulturní komunikaci: Hledání ztraceného času (díl první), Nana, Otec Goriot, Evženie Grandetová, 2x Michel Houellebecq, Fred Vargas, Gaétan Soucy.

Mimochodem. Brzy se tu chystám zkritizovat jednu knihu, ze které byla naprostá většina blogerů nadšená. Takže stay tunned.

Co vaše čtecí plány na léto?
:)

Taky byste si mohly/i chtít přečíst

8 komentářů

  1. Achjo, jsem zvědavá, jak na tom budu já až budu "na vejšce," protože vždycky, když čtu tvoje články, přijde mi, že se tam nemám nikdy šanci dostat a nebo hůř, udržet se tam...protože ty toho spoustu čteš (ehm, i francouzsky..), znáš pojmy, které já neumím ani vyslovit a tvůj společenský život je na tom nejspíš taky vážně dobře (fakt dvanáctihodinové párty? To je pro mě asi jako představit si nekonečnost vesmíru :D ).
    Ale těší mě, že z knížek, které sis půjčila z knihovny jsem četla Babičku (to, že jenom do tří čtvrtin je vedlejší fakt) a tak polovinu z toho ostatního znám. :D
    Takže ti aspoň přeji bezva léto! ;)
    Jo a vážně by mě moc zajímalo, co to je za knížku a tvoji recenzi bych si hrozně chtěla přečíst, jenže zítra odjíždím do končin kde se stává wifi pouhým snem (na tábor)....ale nevadí. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že mě hooodně přeceňuješ a sebe podceňuješ. :D Taky jsem vždycky z toho, co tak různě na internetu psali vysokoškoláci, měla dojem, že na VŠ nemůžu nikdy přežít ani první ročník. Ale ono to nakonec není tak hrozný, jak to může znít. :)
      A že hodně čtu? Nó... Doopravdy ve větší míře jsem začala číst asi před dvěma lety. Předtím? Harry Potter dokola a dokola!
      Taky přeju pěkný léto a ty moje nářky a kritizování tu na tebe počkají. :)

      Vymazat
  2. Výběr co by měla číst správná studentka se mi líbí, ale dva fr. autory neznám. :-) Taky se mi líbí slovo shňácat. :D Tak ať se ti pěkně daří a užij si léto. Já mám v plánu odpočívat, modlím se, aby byla v práci okurková sezóna, protože jsem si pro sebe zas vymyslela takovou vzdělávací akci, že mě to snad položí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem některé z nich ještě do nedávna neznala...
      A i ty si užij léto! :)

      Vymazat
  3. Gratuluji k úspěšnému zakončení prvního ročníku! :) Zapsání do druháku je skvělý pocit, když jsem se zapisovala, cítila jsem se jako bych vyhrála hru o trůny...a to mám za sebou technicky vzato jenom první bitvu! Některé knihy z tvého seznamu bych si chtěla přečíst taky, Třeba zrovna to Hledání ztraceného času. Těším se na kritiku, poslední dobou zjišťuju, že kritické recenze mě baví číst více než ty pochvalné. Moje podvědomí bude nejspíš pěkně zákeřný :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to chápu! Taky mě číst negativní recenze baví asi víc. :) Ty pochvalný jsou pořád na jedno brdo.
      I tobě gratuluju k úspěšnýmu zakončení prváku, a taky k přijetí na ta práva (o tom jsem se dočetla myslím někde na Twitteru :D).

      Vymazat
  4. Těším se na Houellebecqa, taky se ho někdy chystám přečíst, tak mi třeba napovíš, jestli fakt jo nebo raději ne. A ty poslední 2 neznám vůbec - objevíš pro nás ostatní zatím neznámé francouzské autory, super!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Houellebecqa (Elementární částice) jsem začala číst dneska, jsem asi na 50. straně a zatím se mi docela líbí. :) Ty poslední dva jsem taky donedávna vůbec neznala. :D

      Vymazat

Hodně jste četly/i

Mám instáč

Právě čtu

tohle

Tři truchliví tygři
tagged: currently-reading
La Muerte y Otras Sorpresas
tagged: currently-reading

goodreads.com