Zrození velkoměstského monstra

22 dubna

Ty dva semestry strávené v Praze ze mě v některých ohledech udělaly pěkné prase. Jo, bezostyšně to svaluji na Prahu. Jinak si to prostě neumím vysvětlit. 

Že se ze mě vyklubalo velkoměstské monstrum, jsem si uvědomila někdy v polovině dubna, přebíhajíc čtyřproudovou vozovku, která dělí tramvajovou zastávku od paneláku, v němž bydlím. "Tak jedu, né, ty kreténe!" skučela jsem polohlasem na auto, které jelo moc pomalu, a hrozilo, že než stihne přejet a já budu moct přejít, nahrnou se na silnici další nebezpečná vozidla. 
Nevím, no, dřív jsem neměla ve zvyku nadávat autům do kreténů, když jely moc pomalu. 

Další nebezpečné známky pražáctví: 
I řádky, které přečtu na jezdících schodech, se počítají! Kde jsou časy, kdy jsem si myslela, že čtení není čtení, není-li praktikováno v pohodlném křesle a v klidu domova? Čtu při čekání na tramvaj, čtu v tramvaji, čtu při čekání na metro, čtu v metru, čtu, když z metra vyjíždím. Občas čtu i za chůze. Tak holt potřebuju dočíst aspoň odstavec, no! 


Školu už dnes nehákuju, jak se říkalo na Táborsku. Školu jsem začala po pražsku zatahovat

Pěkně po pražsku rozčarovaná bývám často o víkendu, kdy se vracím do té naší periferní pastoušky. Sem tam mě totiž popadne touha vyrazit z našeho ultra zapadákova do o trochu větší vesnice (Tábora). Jenže – o nedělích má v Táboře všechno zavřeno? Děláš si srandu? Ono tam nebude kam jít? A to si řikaj město?!!

Grrr, jsem monstrózní! Taky se necháte tak snadno ovlivnit prostředím?

Taky byste si mohly/i chtít přečíst

4 komentářů

  1. Kdy jsem si uvědomila, že Praha je diagnóza: šly jsme já, kamarádka z Prahy a kamarádka z HK - neustále jsme byly tři kroky před ní, protože šla prostě taaak pomalu!
    BTW mluvím o metru v městech, kde metro prokazatelně není a jít domů ze zastávky pěšky, místo abych jela tramvají, mě skoro uráží :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neasi – neloudám se, chodím rychle!!!
      Mně přijdou všechna místa na povrchu zemském, kde není metro, hrozná nuda. Praha je středobod vesmíru!

      Vymazat
  2. Ano ano, v Praze se zatahuje :-)
    Taky čtu všude, jen u nás na Letný je trochu problém, aby člověk do něčeho nešláp...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Letný jsem zrovna včera seděla... A naštěstí jsem potom byla jen mírně špinavá od trávy! :)

      Vymazat

Hodně jste četly/i

Mám instáč

Právě čtu

tohle

Tři truchliví tygři
tagged: currently-reading
La Muerte y Otras Sorpresas
tagged: currently-reading

goodreads.com