Co je to vůbec ten hipster?

16 dubna

Sem tam se mi stává, že mě někdo nařkne z hipsterství. A tak se ptám – co to vůbec znamená? Mám se urazit, nebo se cítit polichocena?

Důvody, proč mě občas hipsterem nazývají.

  • Koketuji s veganstvím, zrovna když je to cool.
  • Jsem z alternativní rodiny: prodáváme byliny, tinktury a knihy o esoterice, nejíme moc maso, zato jíme dennodenně rýži a děsně žereme alternativní medicínu.
  • Moje brýle prý vypadají ultra hipstersky.
  • Jsem filďačka – to mluví za vše.
  • Čtu knihy, což je pro některé neskutečné retro.
  • Mám Instagram a Twitter (i to prý může být poznávacím znamením hipstera).
  • Poslouchám hudbu, která není vůbec v módě.
  • Nemám ráda motorová vozidla. 
  • Za chvíli zmíním Harryho Pottera (hipster alert!).
  • To, že netuším, co je to hipster, neznám hipsterské značky a hudební skupiny, že mě samo o sobě prý činí mega hipstera. 

"Jak mohu mluvit nějakou jinou řečí, když ani nevím, že ji umím?" ptal se Harry. "Jak mohu být hipsterem, když ani nevím, co to je?" ptám se já.

Možná vykazuji nějaké znaky hipsterství. Přesto mám každé ráno, když si oblékám džíny a černé triko, pocit, že si nálepku hipster nezasloužím, ať už to znamená cokoli. Chybí mi přece tunely v uších, jakýmkoli způsobem extraordinární vlasy, bizarní hadry vyhrabané kdesi v sekáči, nechodím na prapodivné alternativní výstavy ani do malých kin na vysoce umělecké a nezávislé snímky. 

Malá poznámka: nejčastěji mě hipsterem nazývá moje sestra (17), která si barví vlasy henou, nosí bizarní hadry vyhrabané kdesi v sekáči, chodí na prapodivné alternativní výstavy a do malých kin na vysoce umělecké a nezávislé snímky, jejichž pointu bych já asi vůbec nepochopila. Takže by o té záležitosti s hipstery asi měla něco vědět. Asi, no. Naši rodiče jsou prý taky děsní hipsteři. A já už jsem z toho jelen.

Tak se tážu – jak si představujete hipstera vy? Co je to podle vás za individuum? Existuje třeba víc druhů hipsterů? Jedni, kteří podivně vypadají, a druzí, kteří se podivně chovají?

Taky byste si mohly/i chtít přečíst

11 komentářů

  1. Přijde mi to podobné situaci, kdy mi někdo řekne, že jsem originální, já na to odpovím, že rozhodně ne a že ani nehodlám být originální, a on mi na to řekne, že právě to je nejoriginálnější. Huhm...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně nezapomínej, že ses narodila jako originál, tak nesmíš zemřít jako kopie! :D

      Vymazat
  2. Taky už jsem byla několikrát "nařknuta" z toho, že jsem hipster. :)) Podle mě je tenhle pojem tak rozmělněný, že by se jím dal nazvat takřka kdokoli, kdo není úplně mainstream, kdo se zajímá se o kulturu, umění, nějakou tvůrčí činnost, ekologii, zdravý životní styl... Takže zkrátka strašně moc lidí. :D Těžko říct, jak to teda nakonec je. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám stejný názor. :) Hipster už asi dneska může být téměř kdokoli.

      Vymazat
  3. Ten pojem už jsem hodněkrát slyšela, zatím jsem z něj nařčena osobně nebyla, ale kdyby to bylo tak, jako u tebe v článku, asi bych se za to ani nijak nehněvala...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se taky většinou neurážím, když mě tak někdo nazve... Ale záleží, kdo mi to řekne. :) Od někoho to jako pochvala vyloženě nezní. :D

      Vymazat
  4. Také jsem byla několikrát "obviněna" z hipsterství. Jsem vegetariánka, zajímám se o ekologii a zdravý životní styl, a bloguju o knihách - rozenej hipster, to se ví :D
    Souhlasím s Brabikate, hipster je evidentně každý kdo se zajímá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je jasný – jsi hipster jak blázen! :D

      Vymazat
  5. Je zajímavé, jak se ta společnost vyvíjí. Když jsem já "vykazovala podobné výstřednosti" na střední, říkali mi hipíku. Hmmmm.

    OdpovědětVymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  7. Vendy, ty hipsterko, po dlouhé době jsem zabloudila na tvůj blog a musím jen podotknout: "Ta fotka je mi nějak povědomá!". :D :P

    OdpovědětVymazat

Hodně jste četly/i

Mám instáč

Právě čtu

tohle

Tři truchliví tygři
tagged: currently-reading
La Muerte y Otras Sorpresas
tagged: currently-reading

goodreads.com