Chvilka důležitosti: jak jsem brigádničila na konferenci

27 dubna

Někteří z vás (= moje spolužačky z VŠ) nejspíš zaznamenali, že se 10.–12. dubna konala v budově Filozofické fakulty UK úža konference o lingvistice. Ono to může znít, jako bych si dělala srandu, ale vážně to byla skvělá akce. Zajímavé přednášky, občerstvení gratis, konferenční večírek, ale především ten pocit důležitosti, když jsem si v pátek ráno připínala na triko cedulku s mým jménem a popiskem organizátorka

Přiznejme si to – hlavním důvodem, proč jsem z téhle brigády byla nadšená, ani tak nebyla finanční odměna, jako spíš právě ta jmenovka.

Co bylo náplní mé práce? Pokud bychom to chtěli nazvat nějak vznešeně, pak bychom mohli snad říct zajišťování hladkého průběhu vybraných částí akce. V praxi to znamenalo, že jsem uvařila do termosky kafe, nandala na talíře nejrůznější jedlé objekty a donesla oboje do vybrané místnosti. Pak jsem seděla opodál a čekala, až dojde kafe a bude třeba uvařit další. I přesto, že jsem si občas připadala trapně, že nemám nic na práci – boží brigáda!

Měli jste přijít: mohli jste si poslechnout legendu v oblasti syntaxe, zajímavou přednášku o reduplikaci ve francouzštině nebo se podívat, čím se třeba může ve své práci zabývat doktorand na Ústavu translatologie (porovnávání francouzského a českého rapu). Mrzí mě, že jsem nestihla přednášku o emotikonech v lingvistice. Zrovna jsem vařila to kafe.


Navíc jste mohli okusit lahodné veganské občerstvení. V tom jsem prsty vážně neměla. I přes svou veledůležitou jmenovku jsem zas takovým vlivem nedisponovala. 

Několik poznatků, které se mohou do života hodit: 
  • Účastníci konferencí jsou hygieničtí a nechtějí si zázvor do čaje dávat rukama. 
  • Co se děje, když se workshopuje, to je velká záhada. Dveře, za nimiž workshop probíhá, jsou přísně zapečetěny a ani čerstvá káva nemůže projít. 
  • Že je v jedné krabici kravské a ve druhé sójové mléko, málokdo pochopí. 
  • Bát se sama přijít na konferenční večírek prý není třeba. Aha. 
  • V sobotu dopoledne (poslední den konference, po večírku) je absolutně nutné, aby na stolech byly kyselé okurky. 
  • Mytí nádobí v kabinetu Ústavu českého jazyka a teorie komunikace vám dodá pocit důležitosti. A to, že si v ÚČJTK na pár hodin odložíte batoh, zrovna tak.

Můžu si přibrat třetí obor? Obecnou lingvistiku? Prosím, nafoukněte týden tak o čtyři dny, abych ji stíhala, a pak mi ještě najděte nějakou podobně skvělou brigádu. 

Taky byste si mohly/i chtít přečíst

5 komentářů

  1. Jsem ráda že se ti akce tak líbila, žes byla tak důležitá, a že nejsem jediná, kdo nutně potřebuje stále mít kyselé okurky. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Okurky jsou nej! :) Ačkoli jsem neměla kocovinu, dost jsem si na nich pochutnávala.

      Vymazat
  2. Obecná lingvistika? :-D Ty jsi blázen! (V dobrém slova smyslu, neboť tě vlastně obdivuji!) My jsme měli na pajdě jen takový krátký úvod a celkem mi to stačilo. :-D Ale přesně takové konference mi u nás chybí. A ta jmenovka vypadá opravdu skvěle, ani se ti nedivím, že ses tak cítila. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Obecná lingvistika musí být super! Moje dvě spolužačky z francouzštiny studují právě i OL a vždycky, když se o ní baví, zní to děsně vědecky a tajemně... :D

      Vymazat
  3. Ahoj :)
    viděla jsem tvůj blog,pořádně ho pročetla a moc se mi líbí. Také píšu recenze. Tedy.. Alespon se o ně snažím. Mohla by jsi se prosím podívat a zanechat komentář? Děkuji moc :)

    Lucia..


    http://crazynewdays.blog.cz/

    OdpovědětVymazat

Hodně jste četly/i

Mám instáč

Právě čtu

tohle

Tři truchliví tygři
tagged: currently-reading
La Muerte y Otras Sorpresas
tagged: currently-reading

goodreads.com