Blogový twist a další svízele

20 února

Můj blog se v posledních několika týdnech dočkal nečekaného twistu. Najednou jsem přestala mít chuť psát jen tak o tom, co zrovna dělám, co se mi honí hlavou a co se děje kolem mě. Ale o čem tedy psát? Neblogovat - to nepřipadá v úvahu. Bloguji asi od dvanácti let. Přestat s blogováním by bylo jako useknout si tři prsty na pravé ruce.

Vždyť nosím mikiny po mladší sestře.
Volba padla na knihy. Že bych měla food blog? Haha, vždyť umím jen čínské nudle a loupat pomeranče. Fashion blog? A viděli jste někdy, jak se oblékám? Blog o kosmetice? No, to by byla dobrá komedie. Naneste na pleť toto béžové bahníčko, je celkem jedno, zda jde o korektor, make-up, BB cream, tak jako tak je to všechno stejný.

Takže jsem v těch zbývajících dvou volných týdnech, které mi ze zkouškového zbyly (ano, dala jsem vše v prvním termínu, přijímám gratulace, pugéty, ohňostroje a tak podobně), dumala, psala, vymýšlela a přetvářela. Mimochodem, zkouškové? Velká zábava! Především sci-fi kolokvium z Poetiky. Mimochodem, dva obory? Rozmyslela jsem si to, pomoc! Translatologie zklamala. Je moc upjatá a seriózní. Necítím se tam ve své kůži. Chci jen rozesmáté bohemisty a bohémy v jednom. 2v1.

Dnes jsem si na Dějinách češtiny zabrala referát - česká středověká próza. Bezva, říkala jsem si, tak to bude třeba Podkoní a žák. Moment, napadlo mě asi po šesti hodinách, ale neříkalo se tomu žákovská poezie? Ehm, takže znám já vůbec nějakou středověkou prózu? Ehm... Fajn. (Hej, Vita Caroli možná?)

Dokonce i učitelé se nás snaží odradit.
Ale psát jen a pouze o knihách? (Teď už mluvím znovu o blogu.) To by byla nuda. Nehledě na to, že se obávám, že na beletrii brzy (opět) přestane být čas. Pardon, musím číst Kosmovu kroniku českou. Více či méně strukturované myšlenky nebo postřehy ze života se tu budou objevovat i nadále, pokud nebudu líná a budu plnit svůj plán.

Kolem knižního blogování panuje takové mystérium. Jako by se nedalo psát prostě a jednoduše o knihách - ne,  píše-li se o knihách, píší se recenze. A k tomu se hned váže tisíc svazujících pravidel, z nichž je každé samozřejmě trochu jiné. V něčem mi to připomíná francouzskou gramatiku, haha. A pak se podíváte na blog těch knižních blogerů, kteří patří mezi ty nejznámější, a zjistíte, že jejich články, ať je to cokoli za útvar, jsou pěkně hnusný a při jejich čtení by jeden zaplakal.

Byla by škoda psát hnusný články ve snaze dodržet formu. Ne nadarmo byl toto můj druhý blog, který se po nějakou dobu jmenoval Hello, beautiful.


Taky byste si mohly/i chtít přečíst

13 komentářů

  1. Upřímně řečeno jsem nepochopila, co tím chtěl básník říct. Nevíš co máš dělat a knižní recenze jsou hnusný a ty na ně nemáš čas. To bylo tvoje první zkouškový? :D Nic ve zlým, dělám di legraci ,-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Básník nechtěl říct nic světoborného. A jo, bylo to moje první zkouškový. :)

      Vymazat
  2. Taky jsem se trochu v článku ztratila :D A ani jsem nepochopila, co myslíš tím, že sis rozmyslela dva obory :)
    To já jsem se rozhodla, že tenhle semestr to začnu brát dost seriózně. Jako školu, blogování úplně nemůžu, ale i to se snažím nějak uvést do správných kolejí :D
    A pevně doufám, že jsi jako hnusnýma článkama nemyslela mě!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je správný, respektive to nevadí! :D Je super si občas psát, jak to na klávesnici padne bez snahy něco konkrétního komukoli sdělit. Možná víš, jak to myslim. Dřív jsem psávala kraviny pořád a měla jsem navíc ten "luxus", že mě nečetl absolutně nikdo, a nemusela jsem tedy se bát, že by nade mnou někdo opovržlivě zvihal obočí a podivoval se, proč plácám blbosti. :D

      Já teď ze školy trochu panikařím, ale ono se to zase srovná a najedu na správou cestu, teda snad...

      Nemyslela. :) Ale tobě se třeba nikdy nestalo, že ses u nějakých blogů divila, jak můžou mít tolik followerů, když píšou fakt hnusně (jinak se to nedá říct)? :D

      Vymazat
  3. No, já jsem na tom podobně :D. Taky jsem nikdy moc nevěděla, jak přesně zaměřený blog, bych chtěla nebo měla mít. Protože recenze jsou sice fajn, ale já je nedokážu psát zas tak moc často a vzhledem k tomu, že píšu blog hlavně pro sebe, tak mám nutkání psát i články o mých oblíbených věcech nebo o životě :). Ale zase jsem ráda, když vidím na blogu nějakou odezvu od čtenářů a mám pak pocit, že nepíšu "zas až takový škvár" :D.
    A tvůj blog mi přijde skělý - baví mě tvoje recenze, ale i všechny ty další články :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! :) To jsem ráda.
      Komentáře jsou super a když dostanu nějaký pozitivní, hrozně mě to potěší, na druhou stranu se někdy tím, že mě někdo čte, cítím omezená (a to mě ani zas taková kupa lidí nečte :D). A s tím zaměřením je to složitý, to souhlasím! Zjistila jsem, že psát o knihách mě docela baví, ale baví mě taky spousta dalších témat. Ale myslím, že to škatulkování až tak důležité není, pokud se člověk znovna nesnaží vytvořit nějaký extra profi blog a píše prostě proto, aby psal. Což je nejspíš můj případ.

      Vymazat
  4. Školu nekomentuju, jakožto bývalá šampionka v absentérství si to nemůžu dovolit. Líbila se mi ta věta o bohémech:) Jo a doufám, že u mě nikdo nezapláče, i když píšu "jen" recenze (zatím) :-) Plakat se má jenom v dešti nebo potmě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se zrovna tvoje články líbí. :) Ale na mém názoru vůbec nezáleží, kdo jsem, abych stanovovala nějaké estetické normy! :) Věřím, že existuje dost lidí, kteří by si naopak rvali vlasy u mě. :D

      Vymazat
  5. Těším se na recenzování...nebo spíš na knihování obecně :)

    A jsem ráda, že se nevzdáváš ani článků o životě, protože ty tvoje mě vážně baví číst :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně? Tyjo, to mě těší, i když nechápu, co tě na tom baví. :D

      Vymazat
  6. Já mám taky hnusný články? :( (Nemám, že? Protože nemám známý blog, ehm :D)
    Články o životě určitě piš, občas si to přečtu mnohem mnohem raději než nějakou recenzi. Recenze bývají skoro všechny stejné a když všichni recenzují ty samé knihy, tak to nudí a člověk si chce přečíst něco o životě. Protože né každý život je stejný, že.
    Každopádně gratuluji k uspěšně vykonaným zkouškám. A já končím a odcházím, za chvíli mi začíná práce :D (nesnáším, když musím chodit do práce v neděli :/)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pěkný články, aspoň podle mě, jinak bych samozřejmě nebyla členkou jeleního stáda. :)
      S těmi knihami je to zvláštní - já si zase všimla, že osobně čtu raději recenze na knihy, které znám, nejlépe pak na ty, které už jsem sama přečetla. :D Je to divný, ale je to tak...

      Vymazat
  7. Vždycky jsem chtěla psát o něčem – pozvánky na zajímavé akce, recenze knih, úvahy o nějakých děsně důležitých věcech... a vždycky to skončilo u deníčku. Ale co. Už jsem se s tím smířila...

    OdpovědětVymazat

Hodně jste četly/i

Mám instáč

Právě čtu

tohle

Tři truchliví tygři
tagged: currently-reading
La Muerte y Otras Sorpresas
tagged: currently-reading

goodreads.com