Desetkrát něco jako předsevzetí

30 prosince

Nebudu si dávat žádná předsevzetí à la za rok budu jíst zdravěji, najdu si byt s přáteli a budu se víc učit. To by k ničemu nebylo. Nesplnila bych je. Vyplatilo se mi dávat si předsevzetí, která spočívají na změně přístupu k životu, na změně chování. Tak jdeme na to! 


1. Budu upřímná


Začala jsem být upřímnější a častěji říkat nahlas, co si myslím a co chci. A jsem díky tomu mnohem spokojenější (ačkoli to občas vyvolává různé nesváry, cha, ale i tak to stojí za to). V tom bych ráda pokračovala a dotáhla to tak daleko, až bych dokázala být upřímná i přes strach z odmítnutí nebo zavrhnutí.

2.  Budu pečovat o svůj zevnějšek...


Chci se cítit sebejistěji a mít ze sebe stále dobrý pocit. Jak toho dosáhnout? Co třeba tak, že doma přestanu chodit s mastnými vlasy v drdolu, v děravém triku a sepraných teplácích? To, že mě vidí jen rodina, ještě neznamená, že musím vypadat co nejhnusněji. (Jo a naučím se si natočit vlasy tak, aby mi to vydrželo déle než hodinu. Vypadám tak totiž božsky. A možná bych mohla přestat být narcis.) 

3. ... i o svůj vnitřek


Budu se zajímat o to, co jím. Moje tělo není odpadkový koš a já jsem si v poslední době čím dál častěji uvědomovala, že nemám tušení, z čeho je vlastně složena většina potravin, které jím. Tak to přece nejde! Jídlo je až moc podstatná věc na to, abych jeho (ne)kvalitu natolik ignorovala.

4. Budu se snažit zůstat pozitivní


Nebudu všechno hejtovat, naopak se pokusím toho co nejvíc chválit. Budu si všímat hezkých věcí a na to ostatní se nebudu tolik soustředit.

5. Přestanu se bát


Respektive se vykašlu na to, že mám strach. Budu ho ignorovat. Půjdu si za tím, co chci. Je to až nechutné klišé, ale musím to říct: kdo nic nezkusí, nic neztratí, ale ani nic nezíská. Já už chci jenom získávat, haha! A Cibetka chce přesně to, po čem prahne.

6. Nebudu tak povrchní


Přestanu odsuzovat lidi, kteří se mi zdají oškliví nebo hloupí. Protože, ehm, ano, to docela často dělám. To je přece všechno relativní. Já se zas můžu zdát blbá a hnusná někomu jinému a to mě nikdy netěší. Přestanu druhé soudit.

7. Budu pečlivější


Budu se snažit všechno udělat nejlépe, jak v danou chvíli budu moci. Ať už to bude článek na blog, na StudentMag, seminárka, make-up, rozložení času mezi kamarády, večeře, úklid nebo pokus o kompliment.

8. Budu zvídavější


Vždycky jsem chtěla umět programovat, dozvědět se něco o vesmíru, naučit se trochu vařit nebo naučit se konečně počítat. Přečtu si knihy Stručnější historie času a Kvantová teorie nikoho nezabije, které mám už tak dlouho v plánu, v příštím zimní semestru se přihlásím na programování pro studenty humanitních oborů na matfyzu (kód NPFL058, pojďte se mnou; v překladu programování pro blbečky) a naučím se vařit jiná jídla než těstoviny, rizoto a smažené čínské nudle (první meta - bramborové placky). Budu se víc ptát na věci, které mě zajímají.

9. Najdu si nové zájmy


Najdu si nějaké nové koníčky, novou vášeň. Budu zkoušet, co jsem ještě nezkusila. Zatím nevím, co přesně to bude, ale něco objevím.

10. Budu dělat to, co mě baví a co mám ráda


Práci mám hotovou, to už za mě řekly fotky!


Čeho byste v novém roce rádi dosáhli vy?
Máme aspoň trochu podobný směr? :)

Taky byste si mohly/i chtít přečíst

12 komentářů

  1. To je moc pěkný souhrn, řadu z nich bych mohla zavést i u sebe :) Já se v příštím roce chystám zejména změnit svůj přístup k volnému času, který tak z 80% promrhám zbytečnostmi. Je na čase říct "dost" :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bych taky moc ráda udělala! Jenže nějak nevím, jak na to. :D Tak kdybys zjistila, jak se donutit dělat ve volném čase něco užitečnějšího, dej vědět :).

      Vymazat
  2. Já bych se potřebovala naučit být rozhodnější a pak mám taky v plánu neodkládat věci úplně na poslední chvíli a každý den se usmát alespoň na jednoho náhodného kolemjdoucího :)
    Ale bojím se to někde psát, protože to stejně určitě nesplním :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chaa, mně se to nemusíš bát říct, já se budu snažit zůstat pozitivní a řeknu ti: "Ale to nevadí, že to neplníš! Za pokus to stálo!!!" :D

      Taky bych ráda byla o něco rozhodnější. Ale takové předsevzetí bych určitě nesplnila, protože netuším, co bych pro to měla udělat. :D

      Vymazat
    2. No to já taky nevím, ale přítel mě s tím dost šikanuje (takže musím vymýšlet, co si uvaříme k večeři a tak), takže si říkám, že bych se minimálně mohla přestat bát se rozhodovat :D

      Ale já prostě nevím, co všichni nechápou na tom, že my Váhy se prostě nikdy nebudeme umět rozhodnout! :D

      Vymazat
    3. Ty jsi taky Váha? Cool! :D Asi nad vším moc přemýšlíme. Ale to je přece dobře, všechno má své pro a proti a je třeba to důkladně zvážit. :D

      Vymazat
    4. Ano ano, narozena 5. října :D

      Vymazat
  3. Hezký článek. Já jsem taky přemýšlela, že si udělám seznam nějaký předsevzetí, ale nemá to u mě smysl. Alespoň ne teď, protože by mi místo, kde žiji, neumožňovalo to plnit. Ale tak za dva roky to třeba zkusím :D
    Tobě budu ale držet palce :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozumím, taky jsem to tak často měla a občas ještě mám. :) Třeba dokud jsem byla na střední, často jsem si říkala: "Teď by to zatím nešlo, ale až budu jednou v Praze..." :D
      A děkuju. :)

      Vymazat
  4. Nikdy jsem si nesepisovala seznam předsevzetí, ale PŘÁNÍ. Byl vždycky super pocit dívat se, co se splnilo... A některý věci tam zůstávaj každej rok, ale to nevadí. Lidi by si měli pořád něco přát a o něčem snít a po něčem toužit, ne? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám takový zvyk, že si vždycky něco přeju bezprostředně po půlnoci - když sleduju ty ohňostroje a tak. Ale co si přeju, to nemůžu nikomu říct ani nikam napsat! Pak by se mi to určitě nesplnilo! :) A jo, určitě bychom měli pořád o něčem snít. :)

      Vymazat
  5. Předsevzetí máme v podstatě stejná, jen já svá přání udělala jako seznam na odškrtávání, a rozčířila na 50 položek :)

    OdpovědětVymazat

Hodně jste četly/i

Mám instáč

Právě čtu

tohle

Tři truchliví tygři
tagged: currently-reading
La Muerte y Otras Sorpresas
tagged: currently-reading

goodreads.com