6 holčičích kapel, které si prostě musíte zamilovat (nebo nemusíte, že jo, ale třeba zamilujete)

15 prosince

Zeptejte se mě, jakou hudbu mám ráda, a já vám vyjmenuji několik rockových či metalových kapel (a Garbage, kteří do těchto skupin moc nepatří, ale jsou prostě úžasní), vychrlím pojmy jako folk metal, sleaze metal nebo glam rock a nato vám pustím Bloodstained ground. Načež většina lidí obvykle trochu povykulí oči.

Mám ale také slabost pro takový ten holčičí indie elektro pop či jak to nazvat. Pochopíte, co mám na mysli. Zvlášť teď v zimě, před Vánoci, se v té mírumilovné, klidné a něžné hudbě doopravdy vyžívám. A tak se s vámi jdu podělit o ta moje nejmilejší děvčata, o nichž si myslím, že stojí za poslechnutí každému. Ať už preferujete jakýkoli styl, ony se prostě poslouchají tak krásně a snadno, jako se med vsakuje do chlebu. Protože elektrické kytary jsou sice super, ale sem tam nějaký ten synťák neuškodí.

Kapitola sama o sobě: Uh Huh Her


Nemohu slovy dost dobře vyjádřit, jako moc mám ráda Uh Huh Her. Camila a Leisha si to prostě dávají a jde jim to skvěle. Leishu Hailey možné znáte ze seriálu The L Word (na Prima Love běží pod názvem Láska je láska, ale s dabingem je to utrpení, fakt). Zbožňuji, jak se jejich hlasy doplňují, tak plynule, libozvučně, jak jim to vzájemně ladí. Kromě Another Case (k němuž natočily podle mě naprosto stunning klip) zkuste pro začátek třeba Common reaction - ta je tak krásná, až bych se z ní celá rozpustila, rozsypala... Možná vám bude povědomá Not a love song, kterou občas hrají v rádiích.


Lights


O Lights vlastně nic nevím. Kromě toho, že její (jejich?) CD The Listening je boží, pozitivní a takové close&friendly. Face up mám asi nejraději - až si ji pustíte, snad pochopíte proč. Málo co je tak povzbuzující. The way you feel is something everybody goes through, the sun is always gonna rise up. To vždycky ráda slyším!



Tegan and Sara


Dvojčata Tegan a Sara nedávno vydala nové CD Heartthrob, z něhož mi učarovala především Love they say. Není prostě nádherně melodická? Ten refrén vleze do hlavy jedna dvě. Často si ho zpívám, když mám pocit, že mě nikdo nemůže slyšet (třeba čekám-li sama na autobus u hlučné silnice).


Princess Chelsea


Chelsea je jediná, kterou jsem ze všech výše i níže zmíněných viděla naživo. Před United Isladns jsem ji vůbec neznala, tam mě však naprosto dostala. Stále jsem v té Ladronce a cítila jsem se jako v jiném vesmíru. Nadpozemsky. Kromě We're so lost si dejte i The Cigarette Duet. To je lahůdka. A koukněte se, jak to rozjíždí živě!


Lana Del Rey


Trochu provokující Lanu asi netřeba déle představovat, všude je jí plno. A ona je vážně dobrá. Nemohu si vybrat jednu, dvě písničky, které by se mi líbily nejvíc, ale hledám-li nějakou hudbu jen tak na pozadí, jež se mi bude líbit a zároveň mě nebude rušit, volím Lanu.


Garbage


Přemýšlím, zda je sem dát, ale oni do tohohle seznamu asi také patří. I přesto, že s posledním albem docela přitvrdili (a znějí tak ještě lépe než kdy dřív!). Jsou a vždycky byli o něco temnější než ostatní, které jsem sem zahrnula. O to víc Garbage miluji, jsou podle mě jedineční. I miss my dog and I miss my freedom (z Blood for poppies) je jedna z mých most favourites lines of all time. Garbage jsou moje velká srdcovka, téměř srovnatelná s Alice Cooperem.


Máme alespoň trochu podobný hudební vkus? Porovnejte se s mým Last.fm a dejte mi vědět. :)

Taky byste si mohly/i chtít přečíst

4 komentářů

  1. Dokonalost: "Your musical compatibility with Vendaxxx is MEDIUM. Music you have in common includes Joan Jett and the Blackhearts, Joan Jett, Lana Del Rey, No Doubt and The Runaways." :)
    A s těma synťákama máš pravdu... Moje nejoblíbenější kapely jsou The Runaways a Hole a tak, ale stejně teď nejvíc poslouchám Le Tigre :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje nejoblíbenější kapely / zpěváci jsou zas bezkonkurenčně Alice Cooper a Eluveitie, ale poslední dobou si v autobuse pouštím nejčastěji Amy Macdonald. :) Člověk má asi vždycky nějaké stálice, které může poslouchat kdykoli, a pak pár interpretů, kteří se točí a střídají... Le Tigre vůbec neznám, ale pustím si.

      Vymazat
  2. Ah, ty máš ráda glam rock a folk metal? Paráda! Uh Uh Her si určitě poslechnu, jinak mám radši něco tvrdšího. A Princess Chelsea jsou skvělý!
    Z holek můžu doporučit ledatak Marinu and the Diamonds, pokud neznáš, taky takový pop, ale má skvělý texty. Nebo taky Kate Nash, Kyla la Grange
    P.S. Vidím v tvojí library Alice Coopera a taju!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje zlatá glam rocková éra vyvrcholila někdy kolem sedmnácti let, ale jo, pořád ho prostě miluju! Aliceho jsem objevila někdy v patnácti a od té doby je permanentně na první příčce mých hudebních preferencí. :) Myslím, že mi byl souzen :D

      Od Mariny znám jen How to be a heartbreaker, ta se mi docela líbí, ale asi ne tolik, aby mě namotivovala k puštění si více písniček. Ostatní neznám, zkusím.

      Vymazat

Hodně jste četly/i

Mám instáč

Právě čtu

tohle

Tři truchliví tygři
tagged: currently-reading
La Muerte y Otras Sorpresas
tagged: currently-reading

goodreads.com