Přijata s miliony otázek

09 července

Pozor pozor. Jsem PŘIJATA do Prahy. FF UK, obory Český jazyk a literatura a Francouzština pro mezikulturní komunikaci. Ty dva, které jsem si přála ze všech nejvíc!

Nemůžu tomu uvěřit, ale je to úžasný pocit. Vážně jdu do Prahy! Už nějaké čtyři roky nesním o ničem jiném. (Kromě minulého týdne, kdy jsem napůl snila, že mě nevezmou a půjdu do Českých Budějovic, ale ta touha je v trapu. Co v Budějovicích?)

Budu bydlet v Praze, v paneláku, který má v přízemí antikvariát a naproti dětské hřiště. Pak je tu ale druhá strana - musím si zařídit Opencard. Jak? Jak bude probíhat zápis? Jak se zapisují předměty? Kde si nechat v Praze potvrdit kartičku na autobus? Potřebuju na něco kartu ISIC? K čemu je? Kde ji seženu? A nezapomínám na něco důležitého, co je třeba zařídit? 

Sešity. Sešity jsem si většinou kupovala už v průběhu prázdnin, když jsem narazila na nějaké hezké. Teď netuším, na kolik hodin, seminářů, přednášek (či jak se tomu bude vůbec říkat?) budu chodit, ani jak tlusté sešity budu potřebovat.

Pořád si pamatuju ten první den, kdy jsem přišla na gympl a má budoucí nejlepší kamarádka mi říkala, že jestli mi přijde divná, tak není, je jen nervózní, a že doufá, že je ve správné třídě. Pamatuju si, jak jsem se bála a těšila zároveň. Bylo mi třináct, teď mi bude dvacet. Ale ten první den zažiju znovu, jej!

Tak už doopravdy sbohem, Tábore a mé třináctileté já!

Taky byste si mohly/i chtít přečíst

6 komentářů

  1. Pane bože, klidně to s tebou oběhám ty opencard a ostatní debility :). Hlavně že BUDEŠ V PRAZE!!!! GRATULUJU NA MAXIMUM!!!! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! :) Už se na to těšim! Sice od tebe budu pořád skoro hodinu cesty tramvají, ale už to bude jen cesta po Praze! :D

      Vymazat
  2. Gratulace! :) dostat se na UK je opravdový úspěch. :) Který z oborů si vybereš? :) Jo, a taky si pokládám tyhle otázky. Vždycky jsem si kupovala sešity o měsíc dřív, protože jsem se strašně těšila znovu do školy, na nový začátek, ale většinou mi to vydrželo tak 14 dní, ale teď to bude úplně něco nového. Noví lidé, nové město + dalších 156 nových věcí. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, oba dva obory :). Ta francouzština je totiž jen dvouoborová, studovat samostatně nejde a kombinace s češtinou mi přijde ideální. :) Přesně tak, bude to všechno úplně nový - těšim se!

      Vymazat
  3. Všechno zjistíš v září při zápisu a na informační schůzce, ale připrav se, že zařizování bude náročný... :-) A ISIC je nutnost, skoro důležitější než občanka - na něj si budeš půjčovat v knihovně knížky, na něj dostaneš kupón o školním roce, MHD, na něj se nahrávají peníze na kopírování a menzu... zkrátka kouzelná kartička. :D
    Gratuluji a ať se ti líbí!

    OdpovědětVymazat
  4. Hm, já se toho všeho bála, žádnou změnu jsem nechtěla a všechny myšlenky jsem potlačovala :D Ale moc gratuluju!
    Jinak v Budějovicích nic, ale v Budějcích možná jo :D
    Jak říká Brabikate, všechno se dozvíš. Isic je fajn, u nás ho používáme v podstatě na to samý, plus na to máš různý slevy, třeba do Kanzelsbergu, na autobusy, ve všelijakých obchodech. A pak taky se ti to může hodit i v zahraničí. Nebo do kina, na studentský slevy a tak.
    Já spíš než sešity používám papíry, většinou všelijaký, pokud si vůbec něco píšu, spousta věcí je na netu, přednášky, prezentace nebo skripta, podle kterých se učí.
    Jinak přeju pevný nervy :)

    OdpovědětVymazat

Hodně jste četly/i

Mám instáč

Právě čtu

tohle

Tři truchliví tygři
tagged: currently-reading
La Muerte y Otras Sorpresas
tagged: currently-reading

goodreads.com