Na cestě do Budějovic skoro tekly slzičky

11 června

Dnes jsem absolvovala šesté přijímačky. A ještě nekončím. Omylem jsem totiž postoupila do druhého kola žurnalistiky. Popravdě už mě to ani nepotěšilo, mám toho všeho plné zuby a těšila jsem se, že dnešními Budějovicemi všechno skončí a začnou konečně prázdniny. 

Ano, do Budějovic jsem jela tak jako tak. Neumím totiž číst, výsledky z Prahy budou až v červenci. To znamená, že budu celý měsíc napnutá jako špagát

Mám blbou náladu a nezlepšuje ji ani fakt, že v pátek bude pomaturitní večírek, na který jsem se tak těšila. Je mi na nic. Ve čtvrtek mám ústní pohovor na žurnu, nikam se mi už nechce, nechci ani na žurnu, vůbec jsem nečekala, že postoupím dál, nepřipravila jsem se na tu možnost, šla jsem to jen zkusit, změřit síly. A tak, abych nevypadala jako úplný ignorant, který tam nemá co dělat, jsem si dnes půjčila příšernou knihu s názvem Média a společnost, které mě od studia žurnalistiky odradila víc než co jiného. 

Přitom vypadala docela zajímavě. 

Čiré utrpení. Studium žurnalistiky mě nikdy nelákalo míň.


Zato na cestách do a z Budějovic, které trvají přes dvě hodiny, jsem přečetla Planetu opic. Mám ji v knihovně už asi rok a konečně jsem si na ni našla čas. Stálo to za to! Možná jsem maličko postrádala epičtější zápletku, ale téma to vynahradilo na sto procent. Na konci skoro tekly slzičky. Myslíte si, že nás jednou nahradí roboti? Kdepak! Opice to budou, opice...

Přemýšlela jsem nad tím a mezi pokrokem opic na Soroře (a koneckonců i na Zemi) jsem našla divnou paralelu s mým přijímačkovým a maturitním maratonem. Opice se staly pány planety tak, že se opičily po lidech. Opakovaly, co viděly a slyšely u nich. Já jsem u přijímaček zopakovala tolik učebnicových frází, až se stydím. Ale právě s nimi jsem vždy sklidila největší úspěch. 

Sem tam jsem se pokusila vyslovit i svoje myšlenky, to se nikomu moc nezdálo, a tak jsem se vrátila k recitaci učebnic, čímž jsem si vysloužila pochvalné kývání. 

Jsme jako orangutani... Opakujeme, co jsme slyšeli, a jsme rádi, když to slyšíme opakovat i druhé...

Taky byste si mohly/i chtít přečíst

8 komentářů

  1. Hezky napsáno. Gratuluju k postupu. :) Na žurnalistice je obrovský nával, takže je úspěch už jen postup. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. :) Mně už by tenhle úspěch stačil, nijak zvlášť netoužím se tam dostat úplně. Ale když už jsem postoupila, byla by asi blbost se na to vykašlat a nejít to ani zkusit... :D I když se mi nechce a trochu se asi i bojím.

      Vymazat
  2. No vidíš, já se na žurnalistiku hlásila a nepovedlo se. Byl to hrozně divný den, když jsem měla přijímačky - už od probuzení jsem cítila, že se to nepovede. U všech ostatních přijímaček jsem se přitom cítila dobře a taky to dobře dopadlo. Tehdy mi to bylo líto, ale nakonec jsem spokojená. :-)

    Tak držím palce, ať se dostaneš na to správné místo. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nakonec se mi to dneska docela povedlo, jsem s body tak na hraně, prý by mi to vyjít mohlo. Já bych ale stejně nejradši šla na obor, který studuješ ty, ještě v kombinaci s francouzštinou. :)

      Vymazat
  3. Na jednu stranu by byla škoda to nejít zkusit, ale jestli víš, že tě to bavit nebude, tak nač se zbytečně nervovat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už to mám za sebou - byla to zajímavá zkušenost. :) Já jsem se rozhodla, že se těmhle stresovým situacím přestanu vyhýbat, abych si trénovala odolnost vůči stresu :D.

      Vymazat
  4. Žurnalistika je jediná věc, kterou bych opravdu chtěla studovat... Tak ti gratuluju :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :). Třeba ti taky vyjde, až se budeš (za kolik let?) hlásit. Mě jednu dobu lákala, posledních pár mesíců jsem to chtěla spíš jen zkusit, abych uspokojila své mladší já... A dnešní zkouška mě odradila ještě víc než kniha Média a společnost. :)

      Vymazat

Hodně jste četly/i

Mám instáč

Právě čtu

tohle

Tři truchliví tygři
tagged: currently-reading
La Muerte y Otras Sorpresas
tagged: currently-reading

goodreads.com