Jak píšou Delfíni

24 června

Právě jsem dočetla Ani později, ani jinde od Delphine de Vigan. V knihovně jsem po té knize chňapla ze dvou prostých důvodů. Za prvé se mi líbí ty jednoduché odeonské obaly, za druhé jsem si chtěla zjistit, jak píše člověk, co má křestní jméno Delfín.

Tak Delfíni píšou hezky. 

Další kniha, která se mi líbila i přes to, že se v ní nic neděje. Delfín mi vrátila naději, že i já můžu být známou spisovatelkou, v mých příbězích, které si schraňuju v počítači, se totiž nikdy nic neděje. Zápletky mi nejdou, možná proto jsem ve škole vždycky nerada psala vypravování. Vlastně jsem svůj styl poznala už po první stránce, takhle by vypadal román, kdybych ho napsala já.

Podle názvu jsem čekala román o lásce a o osudovém setkání. Proběhlo spíš osudové minutí. Šikana v práci, beznaděj vdovy, zotavování z rozchodu, bezcitnost velkoměsta. Přesto to nebylo jen nekonečné stěžování si dvou lidí ve středním věku na lásku a na práci. Je to kniha, která vás ke konci nejspíš trochu rozesmutní.

Četlo se to příjemně, hezky, úplně samo. Na druhou stranu tam chyběla jedna věc, a to je jakákoli gradace. Asi to byl záměr, možná to mělo jen tak plynout. Jsem zatím rozpolcená, nevím, jestli mi to trochu vadilo, nebo ne. Četl jste Ani později, ani jinde někdo? Vadilo, nevadilo, líbilo, nelíbilo?

Trochu mě ale štvalo, že tam byl několikrát zmíněn "hostinec U nádraží" a "matykář".


Další v pořadí bude Murakami, Na jih od hranic, na západ od slunce. Proč, když kritizuju Norské dřevo kam přijdu? Co já vím? Má prostě taky ten hezký obal, navíc když ho všichni tak milují, taky to ještě zkusím.

Strašně jsem sem tuhle fotku chtěla dát. (United Islands 2013)

Taky byste si mohly/i chtít přečíst

8 komentářů

  1. Tys byla na United Islands (já totiž taky :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jo, fakt? To je mi divný, že jsem si tě nikdy nevšimla... Jakto, že jsem nikde neslyšela jawohl? :D A kdes tak většinou byla?

      Vymazat
    2. Já jsem byla nejdřív na těch Hi-Fi, kde jsem si uhnala menšího draka (byla jsem tam ve 4 odpoledne), a pak jsem vyrazila s Domkou na ty United Islands. Tam jsem seděla chvilku někde na lavičce, potom si šla stoupnout k nějaký stage, pak jsem šla pro pivo, zas na lavičku, a pak jsem jela domů, zas extra mě to tam nebavilo, štípali mě komáři a ta hudba byla na hovno :D

      Vymazat
    3. Jo, ale tak tos tam byla v sobotu, že jo? Já totiž v pátek.

      Vymazat
    4. Tak to je možná proč jsme se nepotkaly :D. Tyjo, musíš přijet na Hi-Fi 7.8., to budou hrát v Crossu a bude to nejspíš hodně šílený :D. Já jsem si je znovuzamilovala, protože teď maj strašně moc nových písniček :D. To musíš zažít! :D

      Vymazat
    5. To je ještě za dlouho, tak nevim... :D Ale ráda bych! :)

      Vymazat
  2. Já jsem Ani později, ani jinde četla asi ze stejných důvodů jako ty a souhlasím s tím, že se tam toho moc neděje. Taky jsem čekala knihu o osudovém setkání, takže jsem byla dost překvapená, když skončila tak jak skončila (na druhou stranu se to ale dalo čekat). Nemůžu říct, že by se mi vyloženě líbila - na to se mi zdála hrozně depresivní, ale nebyla špatná. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se líbilo, že to bylo takový poklidný, plynulý, depresivní a hezky napsaný... Nevim, jak jinak to popsat :). Že by se to úplně řadilo k mýmu knižnímu topu, to ne, ale ráda na tu knihu vzpomínám. :)

      Vymazat

Hodně jste četly/i

Mám instáč

Právě čtu

tohle

Tři truchliví tygři
tagged: currently-reading
La Muerte y Otras Sorpresas
tagged: currently-reading

goodreads.com