Francouzská filologie, přijímací pohovor n°1

04 června

Francouzská filologie solidně podceněna. Myslela jsem si, jaká jsem frajerka se svým francouzským gymplem... Haha! Mohla jsem se přece jen trochu učit.

Francouzský jazyk: 40/40 bodů
Francouzské reálie: 9/40 bodů (nebo z třiceti, nejse si jistá, každopádně to není moc)
Nicméně to začalo dobře, zdálo se mi, že jsem je potěšila, když jsem začala francouzsky už při vstupu do místnosti... Tvářili se, jako by to ještě nikdo neudělal. Když se zhruba po pěti minutách začali ptát na historii, šlo to z kopce. Proč Zola napsal J'accuse? Kritizoval vládu, protože vykořisťovala nižší vrstvy. Ne. Odmítal válku. Ne.

Kdo z francouzských politiků nejvíce podporoval integraci Evropy? Já v duchu: Proboha, netušim, musim něco prostě říct a tvářit se sebevědomě, jako že jsem si jistá... Jacques Chirac. Ne.

Jaksi se mi podařilo získat celkově 65/100. To znamená, že zkoušku jsem "složila", o mém přijetí ale ještě rozhodne počet a úspěšnost ostatních uchazečů.

Až půjdete na přijímací pohovor na VŠ, předem si  promyslete, jak odpovíte na otázku: "Proč tento obor chcete studovat?" Já zazmatkovala a vykvákla, že chci pracovat ve Francii a že se mi moc líbilo na výměnách. Snad to není nejhorší, ale větší lež jsem asi vymyslet nemohla.

Přísahám, že zítra se budu učit na to, co mě čeká ve čtvrtek. Ruku na srdce a hlavu na špalek. Přísahám. 


Taky byste si mohly/i chtít přečíst

9 komentářů

  1. Je fajn, žes to složila. Já se úplně vidím, jak se mě budou ptát, proč to chci studovat (ať už se budu hlásit kamkoliv). "Protože musím jít na vejšku, když jsem na všeobecným gymplu." "Protože to chtěj rodiče." "Protože..." Fajn.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měla jsem na jazyku podobně "nepřijatelné" odpovdi: "No, po francouzskym gymplu je to taková klasika...", "řikám si, že tady mám nejvyšší pravděpodobnost přijetí"...

      Vymazat
  2. Docela těžký ty reálie. Ale boha, evropskou integraci se zrovna učim na zítřejší zkoušku, to byl zrovna myslim de Gaull :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. De Gaulle? A ten byl právě proti, ne? Nebyl to ten, co chtěl Francii víc osamostatnit a udělat z ní vojenskou velmoc? Reálie jsou zlo... Hlavně proto, že jsem doufala, že historii nějak obejdu a budu mluvit hlavně o literatuře :D.

      Vymazat
  3. Ahoj, čirou náhodou jsem narazila na tento blog při marne snaze najit diskuze ohledně prijimacek na FF UK. A když už jsem tu, rovnou se ptám, stačilo ti tentkat oněch 64b na přijetí? Děkuji pěkně ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, letos mě také čekají přijímačky, chci se zeptat, jestli úplně celý ústní pohovor probíhá ve Fj, nebo se třeba o literatuře mluví česky,diky:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, hele, už je to doba, ale mám pocit, že francouzsky se mluvilo jen o tý motivaci ke studiu, asi aby si prostě poslechli, jak mluvíš, ale pak už jim to celý stačilo česky, reálie i literatura. :) Hodně štěstí!

      Vymazat

Hodně jste četly/i

Mám instáč

Právě čtu

tohle

Tři truchliví tygři
tagged: currently-reading
La Muerte y Otras Sorpresas
tagged: currently-reading

goodreads.com