Dělení cest?

08 června

Je to záhada, tohle větvení života: v každém minulém okamžiku lze vycítit dělení cest - "bylo tak" a "mohlo být jinak" - s nespočetnými oslnivými klikatinami, které se rozdvojují a roztrojují na tmavém pozadí minulosti. 
 - Vladimir NABOKOV, Oko

Stojím na křižovatce. Svou cestu si nevyberu sama, zítra odpoledne mi bude vybrána. Možná strávím příštích několik let ve stověžaté Praze, možná v Českých Budějovicích. Možná pojedu jako au-pair do Francie. Možná půjdu za dva měsíce na úřad práce a v zimě se budu znovu (respektive poprvé) učit na přijímačky. 

Čekání na výsledky je příšernější, než jsem si myslela. Stále si nepřipouštím, že mě třeba vážně vzít nemusí. A proto, nevezmou-li mě, budu zítra o to zklamanější.

Jaká náhoda, že jsem se pro rozptýlení při čekání rozhodla číst knihu, která ukazuje, že člověk má miliony tváří. Snad mě zítřejší výsledky až tak neovlivní. Stejně jsem tvořena i tolika jinými aspekty... (Slovo aspekt mi včera docela zavařilo mozek u FMK... Jakým původně českým slovem byste ho nahradili?)

PS: Evidentně neumím číst. Výsledky budou až za měsíc. Měsíc nervových zkratů. 

Taky byste si mohly/i chtít přečíst

4 komentářů

  1. Určitě to máš ;) Na co se hlásíš v Budějovicích?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad jo... Na kombinaci bohemistiky a francouzský filologie na FF.

      Vymazat
  2. (Jako ta náhrada za aspekty.)

    OdpovědětVymazat

Hodně jste četly/i

Mám instáč

Právě čtu

tohle

Tři truchliví tygři
tagged: currently-reading
La Muerte y Otras Sorpresas
tagged: currently-reading

goodreads.com