Moderní technologie & já. Symbióza? Asi těžko

19 května

Občas mám dojem, jakoby snad byla povinnost tvrdit, že si člověk libuje v moderních technologiích, sociálních sítích a podobných vymoženostech. Vy je vážně máte rádi? Úplně vážně? Nebo to jen tak říkáte? 

Nenávidím změny, nenávidím inovace. Na několika názorných příkladech vám ukážu, jak to myslím. 

Měla jsem docela dlouho mail na hotmailu. Bohužel se jeho tvůrci na přelomu roku rozhodli, že schránku upgradují a zpříjemní uživatelům mailovaní novým designem. Začaly mi z uší sršet jiskry. Zase mi někdo komplikuje život. Musím si najít novou doménu. A tak, protože můj pracovní mail je na gmailu, a jsem na něj tím pádem zvyklá, je i můj nový osobní mail na gmailu. 

Můj mobil má tlačítka a nemá dotykovou obrazovku. Zato má ale bezva svítilnu. Jestli toužím po moderním "chytrém" mobilu? Asi tak na 10 %. A to jen proto, že bych na něm mohla mít slovník a zjistit si, jak jedou autobusy, kdekoli a kdykoli.
.

Neumím zapnout televizi. 

Nekecám. Od té doby, co je k ní třeba set-top-box a dva ovladače, jsem ztracena.

Ano, mám Facebook, který jsem se za těch přibližne pět let naučila obstojně používat a zůstávám na něm i přes to, že nenávidím Timeline. Přijde mi ale, že nemít Facebook je dnes jako nemít žádný mobil... Skoro jako (teď to bude trochu hyperbola) nemít přátele. Nevím jak vy, ale já už téměř neesemeskuju, vše se domlouvá přes Facebook. Nečíst příspěvky v třídní skupině? Byla bych po příchodu do školy jak v jiném vesmíru.

To je jediná sociální síť (kromě blogu, ale, řekněme si to narovinu, mít blog je docela retro... Nepřijde vám?), kterou používám. Google+? Mám, nechápu, nepoužívám. Twitter? Měla jsem, zrušeno. Tumblr? Měla jsem několik měsíců, používala jsem ho aktivně, nakonec jsem usoudila, že je to ztráta času. Zrušeno. MySpace? Zrušeno. Youtube? Bývalo zrušeno, ale když už mám teď nově ten účet na Googlu...

Jsem nostalgik a neustále vzpomínám na ty sladké časy, kdy jsem měla profil na Lidé.cz a blog na seznamu, který se ovládal snadno přes HTML a CSS (které jsem za ty roky, kdy se vše zjednodušovalo, luxusně zapoměla). Dnes je všechno snaží být co "nejchytřejší", nejjednodušší a nejintuitivnější, až se mi z toho chce znovu lézt po stromech. A nejhorší je, že tomu člověk nemůže uniknout, ani kdyby chtěl.

A teď vy, upřímně. Ovládáte moderní technologie? Používáte sociální sítě a užíváte si jejich používání?

http://img268.imageshack.us/img268/8819/p1190213.jpg
Negativistický článek, negativistická fotka. Nedávno u nás byla bouřka. ♥

Taky byste si mohly/i chtít přečíst

0 komentářů

Hodně jste četly/i

Mám instáč

Právě čtu

tohle

Tři truchliví tygři
tagged: currently-reading
La Muerte y Otras Sorpresas
tagged: currently-reading

goodreads.com