Reportáž: Maturita bien réussie / Je to v kapse

28 května

Znovu to pomaturitní prázdno. Těšila jsem se, až budu mít zase klid, ale na druhou stranu... Co teď? Už jsem si sklidila ty tuny sešitů, které se mi tu za poslední měsíc všude nahromadily. Je tu prázdno. Holopokoj. 

Maturita byla opět dobrá. Proč jsem se vlastně bála? Vždyť mě nakonec bavila už minulý rok. Nikdy se nepoučím a strach asi budu mít vždycky... Ale bylo to lepší. Stres zůstal až do posledních chvíle menší než minule. Celé dopoledne jsme s kamarádkou seděly ve školním bufetu a snažily se dělat, jakože nic, jakože se učíme jen tak na nějaký všední test.

Začala jsem v jednu odpoledne maturitou ze zeměpisu. Bylo to první, bylo to francouzsky, takže jo, strach jsem měla a nebyla jsem úplně klidná. Měla jsem mluvit o kladech a záporech amerického území (přiznávám se, že mám problém s překladem - v originále to bylo atouts et contraintes du territoire américain). Když jsem asi po pěti minutách řekla, že už přejdu k závěru, docela se mi vysmáli. A dali mi jedničku.

Následovala čeština. Český ostrůvek mezi francouzskými zkouškami, u kterého jsem se klepala výrazně méně. Vytáhla jsem si Čekání na Godota. Shodou okolností jsem ho podruhé dočetla dva dny před maturitou. A dostala jsem jedničku.

Poslední byl dějepis, návrat k cizojazyčným kořenům. Čechy a Slovensko během druhé světové války (les pays tchèques et la Slovaquie pendant la Seconde guerre mondiale). Bylo po čtvrté hodině odpolední, v hlavě jsem měla zpola vymeteno a stres byl dávno passé. Dokument, který jsem měla rozebrat, byl bohužel v češtině. Byly tam jen dva takové. Říkám bohužel, protože mluvit francouzsky o něčem, co před sebou vidíte česky, není tak jednoduché. Pobavila jsem samu sebe, pobavila jsem celou komisi, už ani nevím čím přesně. Ale lezlo to ze mě jak vlasy z hřebenu. Jde to, ale musíte neustále tahat. Jsem ráda, že jsem je tak zabavila a že se mi smáli ještě při gratulaci. :D Dali mi dvojku.

Představte si to následovně.
Zkoušející: Bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla.
Já: Atentat. ... Gabčík et Kubiš.
Zkoušející: Bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla.
Já: Munich... La conférence de Munich..?
Zkoušející: Bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla.
Já: Lidice... Peut-être?
Zkoušející: Bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla.
Já: Sudètes.

Takže jaké je moje maturitní skóre?
Český jazyk - 1
Matematika - 3
Francouzský jazyk -1
Zeměpis - 1
Dějepis - 2
Mohla bych být spokojenější? Ne.

A teď už jen přijímačky. Za týden touhle dobou už budu mít první za sebou: francouzskou filologii na UK.

Sladká středoškolská aneb To neni zdaleka všechno, co jsem na SŠ popsala.

Taky byste si mohly/i chtít přečíst

9 komentářů

  1. Bože, tomu já nerozumim! Novinky!!! :D Ale snad si na nový blog zvyknu.. :D Víš co, my ty inovace moc nemusíme, jsme klasici :D
    Gratuluju k maturitě, máš super skóre :D. Ale to tě neopravňuje napsat "s kamarádkou jsme SEDĚLI" :D:D:D

    OdpovědětVymazat
  2. Hustý, mam tu i tu mojí královskou fotku! :D Třeba nakonec taky přejdu na blogspot :D

    OdpovědětVymazat
  3. No právě, inovace nejsou moje, ale tohle mi přijde v pohodě! Zvládám to tu. :D
    Sakra :D. Ale on tam s náma chvíli byl i jeden spolužák... Tak... No jo, stejně si to teda opravim :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady je to fakt docela přátelský prostředí :D. Zauvažuji na přestěhování blogu.. nevýhodou zůstává, že "blogspot" je o trochu delší než "blog" :D
      Pokud tam s váma byl spolužák, je to v pořádku :D

      Vymazat
    2. To mi taky trochu vadí, ale není to až tak závažný :D. A ještě mě trošku štve nepřehlednej archiv... Jinak je to ale lepší, tentokrát možná hlavně tím, že je to nový. Po těch čtyřech letech jsem to asi už potřebovala :D.

      Vymazat
  4. gratulace a velký obdiv ! :)) ta představa tvých ústních mi připomíná mě na mých ústních :D s tím rozdílem, že jsem měla jiné předměty a pro mě naštěstí jsem mluvila v češtině :D a hodně štěstí při přijímačkách :)

    OdpovědětVymazat
  5. Hodně štěstí u přijímaček :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky díky! :) Snad mi vyjde aspoň polovina z nich.

      Vymazat

Hodně jste četly/i

Mám instáč

Právě čtu

tohle

Tři truchliví tygři
tagged: currently-reading
La Muerte y Otras Sorpresas
tagged: currently-reading

goodreads.com